Ai grija de functionarea normala a creierului tau, cu Secom Pure DHA

Creierul este organul cel mai important din organism, este poate cel mai complex obiect din univers si desi cantareste doar 2 la suta din greutatea totala a corpului foloseste 20 la suta din energia acestuia. Un asemenea organ are nevoie de nutrienti specifici pentru a putea sa functioneze normal, nutrienti pe care ii luam de obicei din hrana noastra cea de toate zilele. In plus, un supliment alimentar precum Secom Pure DHA, despre care aflati detalii la ACEST LINK, contine DHA, un acid gras, ce are un rol important in functionarea normala a creierului.

secom-pure-dha

Iata in continuare pe scurt care ar fi trei dintre acesti nutrienti fara de care creierul nostru nu poate functiona cum trebuie:

1. Vitamina B12

Vitamina B12, cunoscuta si sub numele de cobalamina este o vitamina solubila in apa. Ea are un rol important in functionarea normala a creierului si a sistemului nervos precum si in formarea sangelui. Este una dintre cele 8 vitamine care fac parte din clasa de vitamine B si mai este implicata in metabolismul fiecarei celule nervoase din organism, cu rol important in sinteza ADN dar si a acizilor grasi si a productiei de energie.

Deficienta de vitamina B12 poate duce la daune majore ale creierului si sistemului nervos, iar niveluri doar putin mai mici decat cele normale pot da simtome de oboseala, depresie, slabirea memoriei. Deficienta severa a acesteia poate duce chiar la aparitia simptomelor de manie si psihoza si cauzeaza dereglarea metabolica numita anemie pernicioasa. Studii recente au aratat ca exista si o legatura intre lipsa acesteia si aparitiabolii Alzheimer.

Cititorilor le-a mai placut si:  Cum ne este influentata conditia medicala de catre personalitate

Vitamina B12 nu poate fi produsa nici de fungi, nici de plante si nici de animale. Bacteriile au insa enzimele necesare pentru sinteza acesteia, drept pentru care in industrie se obtine cu ajutorul fermentatiei bacteriene de sinteza.

Surse bune de vitamina B12 sunt produsele de origine animala cum sunt carnea, pestele si ouale. De asemenea o sursa posibila, dar inca nedemonstrata prin studii stiintifice, ar fi si algele marine, cum sunt spirulina si chlorella.

2. Vitamina D3

  • Vitamina D este produsa in piele in momentul in care aceasta este expusa la razele ultravioletele ale soarelui. Din cauza faptului ca multi dintre noi stam mai mult in casa decat la soare, majoritatea ajungem sa fim deficitari in ceea ce priveste vitamina D3, care este un nutrient critic in functionarea organismului uman. De aceea trebuie sa o suplimentam din alimentatie.
  • Exista doua forme principale de vitamina D: Vitamina D2 sau ergocalciferolul si vitamina D3 colecalciferolul. Vitamina D2 se poate lua din plante iar D3 din surse de origine animala. Studii stiintifice au aratat ca vitamina D3 este mai eficienta decat forma care provine din plante. Organismul foloseste colecalciferolul la repararea daunelor celulare, inclusiv al acelora asociate cu celulele canceroase si tumorale.
  • Cea mai buna sursa de Vitamina D3 este uleiul de cod. Aceasta se mai poate gasi si in pestii grasi care contin de asemenea vitamina D3, insa ar trebui consumati in cantitate foarte mare pentru ca aceasta sa fie asimilata in cantitatile necesare organismului uman.
  • O deficienta de vitamina D3 este legata de o serie de boli printre care si cele cardiovasculare si cancer, dar este si asociata cu diferite dereglari ale functionarii creierului, incluzand boli autoimune ca Scleroza multipla, depresia etc.
  • Mai multe despre rolul acestei vitamine precum si despre sursele si modalitatile de corectare a deficientei acesteia in organism v-am mai scris si in postarea de anul trecut, “Vitamina D, un prieten de nadejde al sistemului imunitar”.
Cititorilor le-a mai placut si:  Tusesti? E primul semn ca ai putea suferi de bronsita!

3. Acidul Docosahexaenoic (DHA) este unul dintre cele doua forme active ale acidului gras esential de care toti am auzit, numit Omega 3, acid care nu poate fi sintetizat de catre organismul uman si pe care il putem lua doar din dieta.

Cititorilor le-a mai placut si:  Managementul infectiilor nosocomiale cu Staphylococcus aureus

Acizii grasi Omega 3 sunt esentiali pentru buna functionare e inimii iar DHA-ul este cel mai abundent acid gras omega 3 din creier si este critic pentru functionarea normala si dezvoltarea acestuia. Valori scazute ale DHA pot afecta diferite aspecte ale functiei cognitive si sanatatii mentale in special in randul copiilor.

Copii au nevoie in mod special de DHA, mai ales in primele luni de viata, pentru buna dezvoltare a creierului, ochilor si sistemului nervos. Cea mai buna sursa de DHA pentru ei este laptele matern care are in continut si acest tip de acid gras. Este de asemenea important sa faca parte din dieta femeilor insarcinate si a persoanelor depresive.

Cea mai buna sursa de DHA este pestele gras de apa rece (somon, ton, sardine, heringi), urmand produsele de origine animala, cu conditia ca acestea sa fie crescute la aer si hranite cu iarba. Surse vegetale de DHA sunt algele marine.