GHID PENTRU LIDERI: Cum sa pastrezi un mediu frumos pentru angajatii tai?

Angajatii fericiti nu sunt secretul unei afaceri profitabile, insa acestia creeaza toate conditiile pentru un viitor mai bun. In calitate de fondator, trebuie sa stii cum sa creezi o atmosfera inspirationala si placuta. E necesara respectarea unor lucruri de baza, deoarece mediul lasa o amprenta vizibila in calitatea rezultatelor. Este foarte important pentru anagajati sa beneficieze de un spatiu de lucru placut, iar cateva mici investitii in acest sens pot transforma biroul intr-un spatiu mai productiv.

Iata cum poti sa contribui la acest lucru, tinand cont de cateva aspecte importante:

  1. Personalitatea, eprimata prin decor – acum birourile nu mai au acelasi design pe care il aveau inainte. Angajatii se bucura de un design mai prietenos si de birouri deschise care incurajeaza comunicarea. Amenajarea joaca un rol foarte important in mediul care se creeaza la munca, deoarece aceasta poate sa stimuleze imaginatia si sa modifice starea de spirit, prin doar cateva elemente cheie. Opteaza pentru culori vii si decoreaza spatiul de birouri cu plante verzi. S-a dovedit faptul ca acestea, pe langa faptul ca imbunatatesc calitatea aerului, contribuie si la o stare de spirit mai buna. Creeaza spatii comune unde angajatii pot socializa si unde pot lua masa impreuna. Acest lucru contribuie la o apropiere mai mare si la o atmosfera calda in echipa.
  2. Calitatea mediului si curatenia sunt si ele extrem de importante. Locul trebuie sa fie luminat, deschis si aerisit constant. Aici se poate vorbi si de cateva detalii tehnice, cum ar fi cele legate de aerul conditionat, care este cel mai bun prieten in sezonul canicular. Tine cont de incarcarea freonului de la aer conditionat si nu neglija schimbarea filtrelor, deoarece, in timp, acumularea de praf si bacterii pot rezulta un aer incarcat si, in acelasi timp, pot dauna sanatatii. De exemplu, o proasta functionare a aerului conditionat poate incuraja crizele de astm sau dezvoltarea bolilor de plamani. Astfel, apeleaza periodic la un service de aer conditionat pentru a asigura o buna functionare a aparatului pe toata perioada anului.
  3. Personalizarea biroului – ofera-le angajatilor posibilitatea de a-si personaliza birourile si incurajeaza aceasta initiativa a lor. Un angajat care isi transforma biroul intr-un spatiu intim si prietenos pentru sine, denota loialitate. Faptul ca isi doreste sa se simta cat mai confortabil in spatiul lui de lucru arata faptul ca este o persoana care isi doreste sa activeze cat mai mult timp in firma.
  4. Prezenta ta este foarte importanta! Nu te separa de restul intr-un birou, asteptand sa obtii cele mai bune rezultate din partea lor. Apropie-te de cei care lucreaza in firma si incearca sa fii comunicativ, dar in acelasi timp pastrand barierele care totusi sunt benefice relatiei sef-angajat. Arata-te flexibil si tine cont de nevoile celorlalti.
  5. Ofera respect si incredere – da, acest lucru trebuie aplicat chiar in viata de zi cu zi, in relatiile cu oamenii din jur. Este nedrept sa astepti respect si deschidere din partea angajatilor, daca tu, la randul tau, nu oferi acelasi lucru. O relatie interumana bazata pe incredere si respect este, din prima, un mare avantaj pentru ambele parti. Daca angajatul nu iti da motive sa iti pierzi din incredere, atunci cu siguranta nu ar trebui sa o faci.
Cititorilor le-a mai placut si:  Ceaiul de coacaze negre, eficient in hipertensiunea arteriala

In final, tinand cont de cele de mai sus, introdu in lista ta si consistenta. Daca vrei ca ceilalti sa fie responsabili si tu trebuie sa faci acest lucru. Sa fii lider este un privilegiu, asa ca munceste mai mult decat toti ceilalti si nu ii lasa pe ceilalti sa munceasca pentru tine!

Cititorilor le-a mai placut si:  Bolile si cauzele psihoemotionale